Nízky prelet medzi zábleskami

Nízky prelet medzi zábleskami

Blog  /  Julo Kotus / 19.08.2015 / 10:35

Dan Vojtěch je známy svojimi outdoorovými reklamami s nápadom a perfektným technickým prevedením svojich fotografií. Do povedomia sa dostal aj ako „ten, ktorý vešia športovcov“. Nie, nie v tom drastickom zmysle slova, ale určite vám utkveli v pamäti fotografie kanoistu Vavrinca Hradílka, ak ste ich niekde zazreli a podobne fotografie MTB jazdca Tomáša Slavíka.

 

Jeden z jeho posledných projektov bolo veľmi zaujímavé fotenie pilota Martina Šonky, účastníka svetovej série akrobatického vystúpenia Red Bull Air Race.

Je to jednoduché, vezmete 30 štúdiových bleskov Fomei, pricestujete na letisko v Moravskej Třebovej, prenajmete vysokozdvižnú plošinu, blesky umiestnite do 15m úzkej uličky a poprosíte jedného z najlepších svetových pilotov, či by tou štrbinou párkrát nepreletel... :-)
 

Pretože blesky boli inštalované len pár metrov nad zemou, Martin Šonka lietal hranou krídla občas len meter nad zemou. Šialené?

Na webe Red Bullu ale Martin Čonka napísal: „I keď to môže vyzerať nebezpečne, pre mňa je vďaka tréningu normálne lietať v podobných „výškach“. Náročnejšie bolo trafiť sa presne do záberu tak, ako sme si s Danom Vojtěchom naplánovali.“
 


Použitá technika pri fotení: 30 zábleskov Fomei S400 DC a S600DC o celkovej sile  13 800 Ws!
Nikon D810 + niekoľko objektívov

Zdroj: Nikon Blog, Petr Lindner, blog Dana Vojtěcha
Stránka fotografa Dana Vojtěcha: http://www.danvojtech.cz/

Nízky prelet medzi zábleskami
5 5 with 3
 
počet hodnotení: 3

Komentáre

  • František Dulík / 19.08.2015 11:01:28
    https://www.youtube.com/watch?v=J2dCelnwYxY
  • František Dulík / 19.08.2015 11:01:28
    https://www.youtube.com/watch?v=J2dCelnwYxY
    Julo Kotus / 19.08.2015 11:11:31
    Hm, zaujímavé. :) Asi to bola inšpirácia pre Dana, ale nemusela. Niekedy dostanú viacerí fotografi rovnaký nápad. Celkom by ma zaujímalo, či to predtým videl a nechal sa inšpirovať, ale to bolo nezávisle.
  • František Dulík / 19.08.2015 11:22:30
    Urcite to musi byt zazitok nieco take fotit. A hlavne Hasselblad-om, ktory ma odozvu spuste 1s :-)
  • František Dulík / 19.08.2015 11:22:30
    Urcite to musi byt zazitok nieco take fotit. A hlavne Hasselblad-om, ktory ma odozvu spuste 1s :-)
    Julo Kotus / 19.08.2015 12:13:13
    Hej, zasmial som sa, keď som to počul. Fotiť 500km/h letiace lietadlo s tým Hasselbladom musí byť pôžitok. :) Myslím, že s tým Nikonom to bolo rýchlejšie. :)
  • František Dulík / 19.08.2015 11:22:30
    Urcite to musi byt zazitok nieco take fotit. A hlavne Hasselblad-om, ktory ma odozvu spuste 1s :-)
    Martin Farkaš / 19.08.2015 12:19:33
    Čudujem sa že to fotil Hasselblad-om, keď v tej dobe bol k dispozícii Nikon D800 aj Canon 5D III ... Ale tak, prestíž je prestíž.
  • Martin Farkaš / 19.08.2015 12:19:33
    Čudujem sa že to fotil Hasselblad-om, keď v tej dobe bol k dispozícii Nikon D800 aj Canon 5D III ... Ale tak, prestíž je prestíž.
    František Dulík / 19.08.2015 15:29:53
    Urcite si viem predstavit fotit vazky hasselbladom, ale nie fotenie stihacky. Prekvapenie pre mna bolo aj to, ze vysledna foto bola zlozena z dvoch. To mu naozaj stacil FF ( s cervenym logom:) )
  • Tomáš Pospíchal / 19.08.2015 15:41:36
    Inspiracia, neinspiracia, technika, netechnika... Vojtechove fotky su o level vyssie ako Arcursove.
  • Michal Lindner / 19.08.2015 15:49:01
    Kedze sa foti so zableskami na plny vykon, tak je jedno, ci fotak pojde 1fps, alebo 14fps, stredny format ma dokonca vyhodu, ze s objektivom s centralnou uzavierkou dostane z bleskov v porovnani s okolitym svetlom viac, preto si mohli dovolit mat tie blesky ovela dalej.
  • Michal Lindner / 19.08.2015 15:49:01
    Kedze sa foti so zableskami na plny vykon, tak je jedno, ci fotak pojde 1fps, alebo 14fps, stredny format ma dokonca vyhodu, ze s objektivom s centralnou uzavierkou dostane z bleskov v porovnani s okolitym svetlom viac, preto si mohli dovolit mat tie blesky ovela dalej.
    Martin Farkaš / 19.08.2015 16:55:16
    Debata vznikla kvôli tomu, že Hasselblad má po stlačení spúšte cca sekundovú odozvu. A to je to fotenie potom naozaj (zbytočne) ťažké.
  • Hana Velická / 19.08.2015 17:11:08
    Parádne fotografovanie! Páči sa mi aj samotné vzrušujúce fotenie aj výsledok. Je mi jedno, kto bol skôr, ťažko dnes vymyslieť niečo úplne nové, čo tu ešte nebolo.
  • Ďuro Mika / 19.08.2015 17:24:02
    Super, Nikon je Nikon! ;)
  • Drsnak Jake / 19.08.2015 17:42:12
    Drsné fotenie!
  • Julo Kotus / 19.08.2015 12:13:13
    Hej, zasmial som sa, keď som to počul. Fotiť 500km/h letiace lietadlo s tým Hasselbladom musí byť pôžitok. :) Myslím, že s tým Nikonom to bolo rýchlejšie. :)
    Alexander Bačo / 21.08.2015 13:24:28
    myslím, že pri snímaní lietadlá nelietali svojou maximálkou, ale len okolo 200-250, možno aj menej...a odozva spúšte Hasselbladu tiež asi nebol problém, lebo pri jednom prelete lietadla najskôr fotil sériovým snímaním a nie jednotlivo...sem-tam fotím Zoltána Veresa na jeho veľmi podobnom špeciály na extrémnu akrobaciu a jeho najnovšia mašina má max. rýchlosť 380 km/h...a najlepšie sa mi fotí so starým manuálnym teleobjektívom, kedy nastavím rozmedzie hĺbky ostrosti priestoru, kde pravdepodobne vletí a úplne odpadá starosť o ostrenie (musia však byť veľmi dobré svetelné podmienky, aby menší clonový otvor korešpondoval s primerane krátkym časom)...pri týchto lietadlách ide skôr o ťah motorov, kedy sa dokážu z nulového zaťaženia dostať bleskovo až na max 12G...
  • František Dulík / 19.08.2015 11:22:30
    Urcite to musi byt zazitok nieco take fotit. A hlavne Hasselblad-om, ktory ma odozvu spuste 1s :-)
    Nino Palencar / 27.08.2015 12:12:04
    prepacte, ale ktory Hasselblad ma odozvu 1 sec ?
  • Nino Palencar / 27.08.2015 12:12:04
    prepacte, ale ktory Hasselblad ma odozvu 1 sec ?
    František Dulík / 28.08.2015 08:14:17
    Pracujem s udajmi ktore su uvedene vo videu.
  • Michal Lindner / 28.08.2015 21:22:06
    Asi to s tym hasselbladom az take zle nebude: "you can control the shutter lag in the menu in the H cameras. from 0ms to 250ms. and it works" samozrejme, 0ms treba brat s rezervou, lebo vyklopenie toho velkeho zrkadla urcite nieco trva, ale pochybujem, ze to bude viac ako 100ms
Pre pridanie komentára sa musíte prihlásiť...