Spoločnosť Canon predstavuje tri nové významné prírastky rastúceho radu hybridných objektívov RF L s pevnou aj premenlivou ohniskovou vzdialenosťou pre systém EOS R. ponúka nevyhnutné funkcie pre video, ako je hladký chod clonového prstenca s kruhovou clonou s 11 lamelami, rýchly a efektívny výkon pri slabom osvetlení, pokročilú optiku a minimálne zmeny uhla záberu pri zmene zaostrenia (tzv. focus breathing) – čo uspokojí požiadavky fotografov aj kameramanov. Novú hybridnú technológiu umožňuje prelomový bajonet Canon RF, ktorá je reakciou na meniace sa potreby profesionálov hľadajúcich nekompromisné objektívy na využitie v oboch sférach.
Pohotový a praktický model RF 70-200mm F2.8L IS USM Z je vďaka širokému rozsahu ohniskových vzdialeností ideálny pre profesionálnych fotografov športu, divokej prírody, spravodajstva aj hybridné využitie, kde je dôležitá mimoriadna flexibilita a dosah. Ponúka profesionálom dôležité funkcie pre filmovanie, ako je ako výkonné elektronické parfokálne zaostrovanie a potlačenie zmeny ohniskovej vzdialenosti pri preostrení (focus breathing), a tiež servo zoom pomocou voliteľných adaptérov pre motorový zoom, vstavaný optický stabilizátor obrazu až do 5,5 EV a špeciálny clonový krúžok pre plynulé ovládanie clony. Objektív je tiež kompatibilný s voliteľnými telekonvertormi Canon RF, pre plynulú transfokáciu je možné zase použiť voliteľné adaptéry pre motorový zoom – PZ-E2 alebo PZ-E2B, ktoré je možné ovládať ručne alebo diaľkovo prostredníctvom aplikácií Canon Camera Connect či EOS Utility, funkcie Browser Remote alebo cez IP pomocou protokolu Canon XC u kompatibilných kamier. 20-kolíkové rozhranie PZ-E2B tiež podporuje Canon Zoom Servo Grip pre pohodlnejšie ovládanie a lepšiu transfokáciu a zaostrovanie pri natáčaní v štúdiu.
Objektív RF 50mm F1.4L VCM ponúka žiadanú pevnú ohniskovú vzdialenosť a výnimočnú ostrosť a kvalitu obrazu spoločne s prirodzeným zorným uhlom blízkym ľudskému oku, takže je ideálny pre portréty pri slabom osvetlení, reportáže alebo videá svadieb a ďalších udalostí v kinematografickom štýle. Je tiež o 40 percent ľahšia ako RF 50mm F1.2L USM, čo uspokojí tvorcov, ktorí hľadajú kompaktnejší objektív s pevnou ohniskovou vzdialenosťou a vysokou svetelnosťou.
Objektív RF 24mm F1.4L VCM, ktorý je približne o 20 percent ľahší ako jeho predchodca radu EF, ponúka širokouhlú ohniskovú vzdialenosť, čo je vynikajúce pre fotografovanie krajiny, architektúry a interiérov, portréty v exteriéri, natáčanie filmov a videorozhovory, kde je dôležité zachytiť objekt v kontexte. Oba modely s pevnou ohniskovou vzdialenosťou majú rovnakú veľkosť a tvar ako ostatné hybridné objektívy s pevnou ohniskovou vzdialenosťou z tohto radu, čo je veľmi praktické pri natáčaní v rigu.
RF 50mm F1.4L VCM a RF 24mm F1.4L VCM sú rovnako veľké ako ďalší hybridný objektív s pevnou ohniskovou vzdialenosťou v tomto rade – RF 35mm F1.4L VCM – a oba ponúkajú vysokú svetelnosť f/1,4, čo je veľká výhoda pri slabom osvetlení. V kombinácii s motorkami Nano USM a Voice Coil vynikajú objektívy výnimočne rýchlym automatickým ostrením a takmer nepočuteľnou prevádzkou. Vďaka konštrukcii radu L s vysoko kvalitnými sklenenými členmi a gumovým utesnením bajonetu sú vhodné aj na prácu v náročných podmienkach. Fluórová vrstva na prvom povrchu objektívu zabraňuje zachytávaniu nečistôt na predných členoch, zatiaľ čo špeciálny ovládací krúžok objektívu, krúžok clony a prispôsobiteľné funkčné tlačidlo objektívu poskytujú pokročilú úroveň personalizovaného ovládania.
Kľúčové vlastnosti objektívu Canon RF 70-200mm F2.8L IS USM Z:
Kľúčové vlastnosti objektívu Canon RF 50mm F1.4L:
Kľúčové vlastnosti objektívu Canon RF 24mm F1.4L VCM:
Všetky tri nové hybridné modely boli navrhnuté s ohľadom na dopyt na konvergujúcom trhu pre video aj fotografovanie, a vďaka funkciám pre natáčanie videa, ako sú clonový krúžok, minimálne zmeny ohniskovej vzdialenosti pri ostrení (focus breathing) a plynulé ostrenie, poskytujú novú úroveň kreatívnej kontroly s ohromujúcou kvalitou obrazu.
Workshop: Nočná fotografia s Karolom Srncom (4)
Urobte niečo naviac (1)
Portrét z nadhľadu a podhľadu (2)
Vyhodnotenie fotosúťaže „Portrét mobilom“ (1)