Canon EOS 5Ds a 5Ds R – porovnanie

Canon EOS 5Ds a 5Ds R – porovnanie

Recenzie  /  Martin Farkaš / 13.10.2015 / 08:50

Jedna z najčastejšie kladených otázok na nové fotoaparáty radu EOS 5Ds a 5Ds R je, aký je medzi nimi rozdiel. Rozdiely sú dva. Ten prvý si všimnete rýchlejšie, je to cena. EOS 5Ds R je o niečo drahší, ako model ktorý „R“ v názve nemá. Druhý rozdiel sa pokúsim ozrejmiť sofistikovanejšie.

Dizajn, ovládanie, ergonómia, menu, elektronika … v tomto sú oba prístroje zhodné. Líšia sa však filtrom umiestneným pred snímačom. Áno, reč je o anti-aliasing filtri. Anti-aliasing filter je umiestnený tesne pred snímačom a spôsobuje jemné rozostrenie obrazu, aby zamedzil interferencii pixelov snímača s jemnými štruktúrami v obraze – potláča efekt zvaný moaré.

Všeobecne panuje názor, že prístroj EOS 5Ds tento filter má a 5Ds R nie. Je to chyba. Oba fotoaparáty tento filter majú, avšak „R-ka“ ho má špeciálne upravený tak, aby čo najmenej zasahoval do ostrosti obrazu. Zaujímalo ma, aký veľký bude rozdiel. Na testovanie som si vybral objektív Canon EF 70-200/2.8L IS USM II ktorý je opticky vynikajúci a disponuje pätkou na statív. Mohol som tak snímať jednu scénu s dvoma fotoaparátmi, aby boli snímky čo najlepšie porovnateľné. A tu je výsledok.

Canon EOS 5Ds R

Najväčší rozdiel je vidno v jemných štruktúrach ako sú napríklad stromy v krajine. Vľavo EOS 5Ds, vpravo EOS 5Ds R.

Najväčší rozdiel je vidno v jemných štruktúrach ako sú napríklad stromy v krajine. Vľavo EOS 5Ds, vpravo EOS 5Ds R.

Canon EOS 5Ds R

Vľavo EOS 5Ds, vpravo EOS 5Ds R.

Všimnite si zreteľnejšie detaily na na štruktúre ornamentov a tváre. Vľavo EOS 5Ds, vpravo EOS 5Ds R.

Rozdiel v ostrosti oboch fotoaparátov nie je veľký, ale pri určitých žánroch ho cítiť. Medzi takéto žánre určite patrí karajinárska fotografia, architektúra, produktová fotografia ... Rozdiel zbadáte najmä v jemných detailoch, ktoré sú lepšie prekreslené. V uvedených príkladoch ich nájdete v korunách stromov, či na štruktúrach starej omietky. 

O tom, ktorý fotoaparát si vyberiete, musíte rozhodnúť sami :)

Všetky fotografie boli snímané do RAW formátu, vyvolané v programe Adobe Lightroom 6.1 a vyexportované s doostrením Standard". 

Fotoaparáty Canon EOS 5Ds a Canon EOS 5Ds R kúpite va našom obchode.

Canon EOS 5Ds a 5Ds R – porovnanie
5 5 with 2
 
počet hodnotení: 2

Komentáre

  • Ďuro Mika / 13.10.2015 15:06:33
    Ja teda moc veľký rozdiel nevidím, na niektorých ukážkach žiadny. :)
  • Ján Villím / 13.10.2015 18:29:55
    Tak som sa tešil na "in your hand" porovnanie týchto prístrojov ale nejak je to toho málo a nejak laxne to na mňa pôsobí. Pre mňa platí záver: 5DS R omnoho lepší prístroj vo výstupe a nechcete mu robiť reklamu, aby sa predával aj 5DS:D. JE TO TAK?
  • Ján Villím / 13.10.2015 18:29:55
    Tak som sa tešil na "in your hand" porovnanie týchto prístrojov ale nejak je to toho málo a nejak laxne to na mňa pôsobí. Pre mňa platí záver: 5DS R omnoho lepší prístroj vo výstupe a nechcete mu robiť reklamu, aby sa predával aj 5DS:D. JE TO TAK?
    Martin Farkaš / 13.10.2015 21:30:14
    Asi záleží na tom z akého uhlu sa na to človek pozrie. Stojím si však za názorom, že rozdiel nie je veľký, ale pri určitých žánroch ho cítiť.
  • Roman Lacko / 14.10.2015 04:58:11
    Toto bola veľká chyba Canonu. Vydať dve rovnaké telá, naraz a ešte jednému priradiť funkciu vypnutia AA filtra. Prvá vec ľudia čo fotografuju a venujú sa trošku aj technike vedia že Nikon, Sony nepoužívajú AA filter. Majú viac detailov-ostrejšie snímky. To samozrejme chcú aj ľudia Canonu takže pri výbere zrkadlovky radšej zvolia Rko. A to že dali rozdiel v cene 300 či koľko? Tým canon zabil predaj NON R verzie. A predajcovia môžu robiť čo len chcú, predávať sa bude Rko. Jediná možnosť dať 5Ds za 2300€ Canon nezvládol túto politiku a predajca nemá šancu to zvládnuť. Jedine umelo navýšiť cenu 5DsR :)
  • Roman Lacko / 14.10.2015 05:00:42
    Ešte jedna vec čím viac pixelov tým menšia potreba použitia AA filtra pred snimacom. Pri apsc od 24Mpx vyššie pri FF od cca 28Mpx a vyššie. Nerozumiem prečo canon tam dal ten filter.. Rovnako aj do M3/750D/760D filter tam nebol vôbec potrebný..
  • Róbert Šimeg / 14.10.2015 13:44:17
    chyba mi v tom clanocku aspon veta ze 5Ds R je o nieco ostrejsi v jemnych strukturach atd, nech to je jasne :)
  • Roman Lacko / 14.10.2015 04:58:11
    Toto bola veľká chyba Canonu. Vydať dve rovnaké telá, naraz a ešte jednému priradiť funkciu vypnutia AA filtra. Prvá vec ľudia čo fotografuju a venujú sa trošku aj technike vedia že Nikon, Sony nepoužívajú AA filter. Majú viac detailov-ostrejšie snímky. To samozrejme chcú aj ľudia Canonu takže pri výbere zrkadlovky radšej zvolia Rko. A to že dali rozdiel v cene 300 či koľko? Tým canon zabil predaj NON R verzie. A predajcovia môžu robiť čo len chcú, predávať sa bude Rko. Jediná možnosť dať 5Ds za 2300€ Canon nezvládol túto politiku a predajca nemá šancu to zvládnuť. Jedine umelo navýšiť cenu 5DsR :)
    Michal Lindner / 14.10.2015 15:44:18
    Nikon spravil presne to iste s D800 a D800E, len mali vacsi cenovy rozdiel. Predajcom moze byt jedno, ze sa 5Ds nepredava, ak nie je problem s dodavkou 5Ds R, alebo nezobrali prilis vedla 5Ds na sklad.
  • Michal Lindner / 14.10.2015 15:44:18
    Nikon spravil presne to iste s D800 a D800E, len mali vacsi cenovy rozdiel. Predajcom moze byt jedno, ze sa 5Ds nepredava, ak nie je problem s dodavkou 5Ds R, alebo nezobrali prilis vedla 5Ds na sklad.
    Roman Lacko / 15.10.2015 04:58:33
    Súhlasím v podstate to isté som napísal len inak. Ale myslíme na to isté. A ako si písal nikon dal aspoň väčší cenový rozdiel.
  • Roman Lacko / 15.10.2015 04:58:33
    Súhlasím v podstate to isté som napísal len inak. Ale myslíme na to isté. A ako si písal nikon dal aspoň väčší cenový rozdiel.
    Michal Lindner / 15.10.2015 14:40:29
    Pri rovnakych vyrobnych nakladoch je vacsi cenovy rozdiel vyhoda? Optimalne by bolo ak by mali rovnaku cenu a nech si zakaznik vyberie, ci sa boji moare, alebo chce o kusok ostrejsi vystup.
Pre pridanie komentára sa musíte prihlásiť...