Obrazom je Nikon Z 50 podobný Nikonu D500. Krásne farby v prírode, sýta zelená, modrá a pritom neprepísknuté tóny pokožky.
![](/images/content/galeria/2263/2125279f2697180347d1971f4b26098d_635x0_fit.jpg)
Príjemné zdravé tóny pokožky a ISO 1000
To znamená, že pokožka bude zdravej príjemnej telovej farby a neťahá do iných tónov, ktoré by mohli kaziť dojem z portrétu.
![](/images/content/galeria/3435/b09f4aed980611cc4a6d09bef64fb81b_635x0_fit.jpg)
Šum je prijateľný aj na vyšších citlivostiach ISO, aj keď samozrejme Full Frame je stále lepší. Tu nás fyzika nepustí a stále platí, že na väčší senzor dopadne viac svetla.
![](/images/content/galeria/1497/089295652ea4ac231c9cfe80f0f9d6bd_635x0_fit.jpg)
ISO 800 pri umelom osvetlení bez blesku nerobí nijaký problém. Šum je cítiť pri priblížení na 100% ale je jemný a neruší.
Znamená to, že v slabom svetle bude mať väčší senzor lepší signál a tým menej šumu v obraze. V prípade núdze ale môžete použiť aj ISO 3200 a viac. Podobne ako D500, aj Z 50 patrí k špičke v APSC segmente čo sa týka odstupu signálu od šumu.
![](/images/content/galeria/1170/99c6651b562f487ce72b266d35e01a3a_635x0_fit.jpg)
Veľkorysý dynamický rozsah zachováva množstvo detailov vo svetle i tieňoch
![](/images/content/galeria/0349/74bcb7faa0f66eaf2426aed8120bbb75_635x0_fit.jpg)
Objektívy vzhľadom na svoj rozsah a kompaktnosť nie sú svetelné, to nejde fyzicky urobiť v takejto veľkosti, takže v prípade častého fotenia v naozaj zlom svetle je možné prikúpiť svetelnejší objektív s bajonetom Nikon Z alebo Nikon F. Pre ilustráciu rozsahu priblíženia prikladám fotky na najširšom ohnisku i s maximálnym priblížením.
![](/images/content/galeria/4028/a7d3f0d9a4d947a87e0c9f1a688d6cd6_635x0_fit.jpg)
Názorné grafické označenie priblíženia zo 16 mm na širokouhlom na 250 mm na dlhom konci objektívu. Fotky v plnej veľkosti pod týmto obrázkom.
![](/images/content/galeria/1899/4c561a92a1c6fa69aa3a7dc437475e6d_635x0_fit.jpg)
16 mm (po prepočte 24 mm na Full Frame) je dosť široko na celkové zábery, krajiny, mestské celky...
![](/images/content/galeria/3636/56ef38bd6cd1148ac6e8d55db8fe9830_635x0_fit.jpg)
50 mm (75 mm po prepočte na FF) je štandardný či krátky teleobjektív, ktorý je vhodný na bližší výrez celku. Tu končí štandardný pancake Nikkor Z DX 16-50 mm f/3,5-6,3 VR a na tomto ohnisku začína aj teleobjektív Nikkor Z DX 50-250 mm f/4,5-6,3 VR
![](/images/content/galeria/4056/82131563f27a0b7cd07eea173c80a43d_635x0_fit.jpg)
250 mm (375 mm po prepočte na FF) znamená silný teleobjektív s veľkým priblížením, ktoré je vhodné nafotenie detailov, živočíchov alebo extrémne vzdialených scén
Objektívy sú ľahučké s plastovou konštrukciou, ale s kvalitnou optikou zo skla a sprostredkujú naozaj ostrý obraz. Pri štandardnom objektíve badať pokles ostrosti naozaj minimálne a len v najvzdialenejších rohoch a okrajových oblastiach. V prípade teleobjektívu je kresba až prekvapujúca. Bol som veľmi milo prekvapený, že aj v tak kompaktnom a ľahkom teleobjektíve sa môže ukrývať takáto kvalita!
![](/images/content/galeria/3855/e74eb75ac66c4e6b94eebe18b7460c3f_635x0_fit.jpg)
Nový Nikon Coolpix P1100 so 125-násobným zoomom (2)
Ichigo Ichie vo fotografii (1)
Fotosúťaž: Pro.Laika fotograf roka 2025 - 2. kolo (1)
Fotosúťaž Pro.Laika fotograf roka 2025: 1. kolo - Experiment (1)