Obrazom je Nikon Z 50 podobný Nikonu D500. Krásne farby v prírode, sýta zelená, modrá a pritom neprepísknuté tóny pokožky.
Príjemné zdravé tóny pokožky a ISO 1000
To znamená, že pokožka bude zdravej príjemnej telovej farby a neťahá do iných tónov, ktoré by mohli kaziť dojem z portrétu.
Šum je prijateľný aj na vyšších citlivostiach ISO, aj keď samozrejme Full Frame je stále lepší. Tu nás fyzika nepustí a stále platí, že na väčší senzor dopadne viac svetla.
ISO 800 pri umelom osvetlení bez blesku nerobí nijaký problém. Šum je cítiť pri priblížení na 100% ale je jemný a neruší.
Znamená to, že v slabom svetle bude mať väčší senzor lepší signál a tým menej šumu v obraze. V prípade núdze ale môžete použiť aj ISO 3200 a viac. Podobne ako D500, aj Z 50 patrí k špičke v APSC segmente čo sa týka odstupu signálu od šumu.
Veľkorysý dynamický rozsah zachováva množstvo detailov vo svetle i tieňoch
Objektívy vzhľadom na svoj rozsah a kompaktnosť nie sú svetelné, to nejde fyzicky urobiť v takejto veľkosti, takže v prípade častého fotenia v naozaj zlom svetle je možné prikúpiť svetelnejší objektív s bajonetom Nikon Z alebo Nikon F. Pre ilustráciu rozsahu priblíženia prikladám fotky na najširšom ohnisku i s maximálnym priblížením.
Názorné grafické označenie priblíženia zo 16 mm na širokouhlom na 250 mm na dlhom konci objektívu. Fotky v plnej veľkosti pod týmto obrázkom.
16 mm (po prepočte 24 mm na Full Frame) je dosť široko na celkové zábery, krajiny, mestské celky...
50 mm (75 mm po prepočte na FF) je štandardný či krátky teleobjektív, ktorý je vhodný na bližší výrez celku. Tu končí štandardný pancake Nikkor Z DX 16-50 mm f/3,5-6,3 VR a na tomto ohnisku začína aj teleobjektív Nikkor Z DX 50-250 mm f/4,5-6,3 VR
250 mm (375 mm po prepočte na FF) znamená silný teleobjektív s veľkým priblížením, ktoré je vhodné nafotenie detailov, živočíchov alebo extrémne vzdialených scén
Objektívy sú ľahučké s plastovou konštrukciou, ale s kvalitnou optikou zo skla a sprostredkujú naozaj ostrý obraz. Pri štandardnom objektíve badať pokles ostrosti naozaj minimálne a len v najvzdialenejších rohoch a okrajových oblastiach. V prípade teleobjektívu je kresba až prekvapujúca. Bol som veľmi milo prekvapený, že aj v tak kompaktnom a ľahkom teleobjektíve sa môže ukrývať takáto kvalita!
Abstrakcia vo fotografii (2)
Psychológia farieb (1)
Svetlo vo fotografii II. - farba (teplota) svetla (2)
Fotoaparát alebo objektív? (4)