Nikon Z f je krásny fotoaparát s retrodizajnom. Keď som ho testoval, rozhodol som sa, že si ho nafotím. Rozhodol som sa pre svoju osvedčenú techniku - maľovanie svetlom.
Výraz "maľovanie svetlomi" sa používa na popis techniky, pri ktorej sa svetlom pohybuje počas expozície dlhým časom, ideálne v tmavom prostredí. To, že počas expozície svetlom pohybujete, môžete objekt osvetliť aj tam, kde sa svetlo bežne nedostane. Môžete vyslovene osvetľovať len určité časti objektu, exponovanie jednotlivých plôch regulujete tým, ako dlho svietite, alebo priblížením, či oddialením svetla. Je to experiment. Každý záber je jedinečný. Po exponovaní kontrolujet osvetlenie objektu a na základe výsledku môžete pri ďalšej expozícii zmeniť osvetlenie.
Ja som fotografoval na čiernej komóde IKEA. Počkal som, kým sa vonku úplne zotmie. Musíte fotografovať v úplnej tme. Na osvetelenie som použil LED batériu, obyčajnú, ktorú som dostal ako reklamný predmet. Má len malý výkon, ale to je v tomto prípade dobre. Dokonca som pred optiku prilepil biely plstený krúžok, ktorý intenzitu ešte znížil a naviac svetlo zmäkčil. Dlhý expozičný čas je výhodou, pretože stíhate modelovať objekt svetlom. So silným zdrojom svetla by bola expozícia krátka, nemali by ste čas svetlom maľovať. Môžete použiť aj LED svetlo telefónu, môžete ho stlmiť nalepený bielym kancelárskym papierom.
Fotografovaný objekt postuupne nasvietite pomocou LED svetla.
Ja som na fotoaparáte nastavil manuálnu expozíciu. Základné ISO 100, expozičný čas 10-15 sekúnd, clona f/10. Expozičný čas nie je dôležitý, dávam vám len čas osvetliť objekt tak, ako chcete. Skutočná expozícia je daná výkonom svetla, tým ako rýchlo s ním pohybujete a to ako je blízko od objektu.
Princíp spočíva v tom, že fotoaparát zachytáva pohyb svetla v scéne počas dlhého času expozície. Fotograf môže pohybovať svetlom, používať svetelné zdroje alebo iné svetelné efekty na vytvorenie abstraktných alebo umeleckých obrazov. Môže ísť o kreslenie vzorov, písmen, čiar a iných tvarov svetlom vo vzduchu alebo pred fotoaparátom.
Urobil som niekoľko desiatok záberov. Vybral niekoľko najlepších upravil v Lightroome. Kde si to žiadalo, lokálne som upravil expozíciu pomocou štetca (technika dodge & burn). Najviac práce bolo s retušovaním nečistôt. Prach sa rýchlo usádza doslova pred očami. Vždy mám pri sebe balónik a handričku, ale vždy sa nájde niekoľko zrniek prachu, či smietok.
Na vytvorenie pozadia pre iPhone som využil šablónu v Photoshope.
Pridania pozadia na mojom iPhone 2 Pro Max.
Originál versus tapeta. Tiež maľované svetlom.
Z dvoch záberov som napokon urobil pozadie pre telefón a počítač. Kliknite na plné rozlíšenie a môžete si pozadia stiahnuť, ak sa vám páčia.
Odporúčané články:
Príbeh fotografie: Jesenný portrét s bleskom
Príbeh fotografie: Zamrznutá Jeseň
Príbeh fotografie: Eurovea II.
Fotosúťaž: Pro.Laika fotograf roka 2024 - 10. kolo - Nočná fotografia (1)
Vianočná Bratislava (5)
Bratislavské cintoríny (5)
Predstavujeme: Wallerret - rukavice pre fotografov (2)